HTML

lelkes magyar blog

Azt gondolom, hogy mi magyarok tudnánk másképp is. Ehhez csak néhány dolgot kellene megváltoztatni. A lelkünket sem kellene eladni. Csak egymásra kellene figyelnünk és gondolkodnunk. Könnyebb lenne sok minden...

Friss topikok

Archívum

Most, hogy megy a vita német tévében bemutatott gyermek ismeretterjesztő filmmel kapcsolatban és, hogy elolvastam jó pár hozzászólást fórumokon, ez jutott eszembe:

Réges-régen láttam a magyar tévében szovjet ismeretterjesztő filmeket. Azok színvonala nem vetekedett ezzel a német gyerekműsoréval. A HírTV filmje annál inkább megfelel az akkori szovjet "színvonalnak".
A német rajzfilm bemutatja, hogy az alapértékek mentén mit várunk el. Mi van ha ezt nem teljesítik? Erre volt példa OV és csapata. Lehetett volna Kuba és Észak-Korea is, de azon országok nem EU tagok és a többség egyetért azzal, hogy azok az országok nem demokratikusak.
Európában Magyarországnak meg volt a respektje jó 23 évvel ezelőtt (lsd. legvidámabb barakk; kiengedtük az NDK-sokat; '56; maszekok stb.) A rendszerváltás után úgy tekintettek ránk, mint akik majd élcsapat lesz. Nem így lett.
Miért?
Szerintem, mert a magyarok sohasem az összefogásról, toleranciáról, közös gondolkodásról voltak híresek. Mióta az eszemet tudom, mindig valakit meg kell környékezni a személyes előnyökért (gyerek bölcsibe, óvodába; orvos hálapénz; önkormányzati ügyintéző bon-bon stb.) Ilyen pl. Németországban nem dívik. És mindezek a praktikák a személyes érdekek és sohasem a közösség érdeke miatt történnek. Meg kellene értenünk, hogy a 'mi' előnyös az 'én'-nek  is.
Jó lenne ha a választásokon nem 'valami ellen', hanem 'valamiért' választanánk.
Amikor azt mondják jobb oldalon, hogy aki 'igazi magyar' az így-úgy. Szerintem, aki igazi magyar, az tesz a másik magyarért.
Annyi minden van, amiért érdemes lenne.
OV legnagyobb bűne az ország két felé osztása: ez kezdődött a kokárdázással. Azóta nagyon rossz szájízzel teszem ki a kokárdát, mert nem szeretném, ha olyanokkal azonosítsanak, akik szétválasztják a magyarokat, a nemzetet. De kiteszem, mert 1848 nagy dolog volt, amire magyarként büszke vagyok. Jó lenne látnom sok-sok más magyar nemzettársamat, hogy viselik. De nem. OV elvette ezt az ünnepet a nemzettől, a magyaroktól, a zemberektől -akikre annyit hivatkozik.
A baloldal is infantilis, ott is nagyrészt a hatalomvágy működik. GyF-et sikerült meghátrálásra kényszeríteni a vizitdíj, tandíj ügyében. Hurrá! Akkor mondtam, hogy van 3 elvesztegetett évünk, mert az egészségügyet, oktatást át KELL alakítani. OV előtt két út állt: vagy a régi Fidesz alapelvei szerint rendbeszedi a dolgokat, vagy ezt, ami most van. Sajnos az utóbbit választotta.
És akkor én kit válasszak 2014-ben?
Azok akik az imperialista kizsákmányoló nagytőkét emlegetik (biztos nem éltek 1990 előtt, mert akkor is ez volt a retorika), azoktól kérdezem: miért nem akarják ezeket Németországban kirúgni. Németországban magasabb az energia ára, ott nem termelnek pofátlanul magas hasznot? Akkor miért nem teszik őket lapátra? Mert német cég? Ha nemzeti, magyar cég keresne rajtunk pofátlanul sokat, akkor azt eltűrnénk? Vagy az nem tenne ilyet, mert nemzeti és van nemzeti érzelme és nem akar rajtunk, a nemzeten keresni? Miért drágább minden a CBA-ban, mint a Tescoban? Miért nem adja a nemzeti CBA olcsóbban a dolgokat, mint a piszok imperialista népnyúzó Tesco? Miért vásárolnak a Tesco-ban sokan? Ha magyarok vagyunk, miért nem fodunk össze és nem veszünk semmit a Tesco-ból? Amikor Németországban éltem 0.5 márkáért lehetett spanyol epret kapni, 1 márkáért németet. A német jobban fogyott. Miért? Mert ott tudták, hogy ezzel német munkahelyeket mentenek meg. Mert tudták, hogy az egyes embernek is adni kell a közösbe, ha onnan viszonzást vár.
Ha a képviselőink számla nélkül eltehetik a költségtérítésüket, akkor én miért ne tehessem meg azt, hogy nem kérek számlát, ami után nem adózik senki. Én befizetem az adómat és a vállalat is befizeti utánam a járulékokat. Nekem rosszul esik, hogy sokan élősködnek az általam megkeresett forintokon. Engen nagyon zavar, hogy az általam befizetett adókból olyan minőségű utakat építenek, amilyeneket. Miért van az, hogy az osztrák határ innenső hegyi útjai járhatatlanul kátyúsak, az osztrák oldalon meg simák? Nem ugyanolyan technológiával épültek? Miért nem? Nálunk drágább volt a munkaerő? Mert a nyersanyag tutira nem...
A nemzeti érzéshez az is hozzátartozik, hogy nem rövidítem meg a nemzetemet.
A német gyerekeket erre nevelik. És bemutatják nekik a rossz példát. A magyar gyerekeket (felnőtteket) arra nevelik, hogy a saját érdekét tartsa szem előtt. Nem a nemzetét. A 'nemzet' szót használja a maga érdekében. Ki akkor a honfiatlan?

Sok volt, nagyon kalandozó (de magyar vagyok én is, kalandozó :-))

Címkék: német televízió összefogás HírTV

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkesmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr825187575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása